Wednesday 14 November 2012

Three Sides: A's side, B's side and The Truth.



Dalam situasi yang melibatkan dua pihak, akan ada tiga versi cerita yang berlainan. Cerita daripada pihak A, cerita daripada pihak B dan juga cerita sebenar. Pihak A dan pihak B mesti akan sedikit sebanyak memanipulasikan cerita ataupun menipu diri sendiri. Tak ada siapa sebenarnya nak bercerita yang benar. Semua disebabkan nak menjaga kepentingan diri masing-masing.
Faham tak?
Bila ada satu situasi buruk, demi mempertahankan diri masing-masing, dua-dua pihak saling menyalahkan satu sama lain. Cerita sebenar dah ke laut.
Sebab itu bila ada member A beritahu aku dia ada dengar cerita pasal aku dari member B, aku dah rasa was was. Sebab dia dengar cerita zaman sekolah aku. Siapa yang tak risau bila ada orang cakap buruk pasal kita walaupun benda tu betul kan. Member A tak bagitahu aku cerita apa yang dia dengar. Aku pun malas nak ambil tahu. Aku hanya mampu cakap. "Entahlah. Aku dah banyak lupa benda yang lepas lepas. So, aku tak ingat dah apa yang aku dah buat". Kenyataan aku dibalas dengan..

No comments: