Friday, 6 May 2011

thax to all MUMS








ada antara kita yg memanggil ibu..mak..mama..mummy dan ada antra kite yg mmaggil umi..tak kire ape pun pgglilan kte kpdnye kasih syg dan perhtian nye kpd kite xpnah brubah..kepada yg masih mempunyai ibu hargailah setiap mase bersama ibu..ini kerana ibudah telalu bnyak sgt berkorban utk kita..bersusah pyh demi mase dpan kite..mngandung kite slame 9 bulan..dgn bdn yg kcil dan tidak terdaya melangkah juga ke tmpat keje bg mencari rezeki utk ank yg bkal di lahir kn..setelah genap 9bualn mengandung kan kite kluar la kite dri peru ibu..di azan kan dsblah kanan..dan di iqamah kan d sblah kiri..klimah yg suci telah di semaikn dl hti dan jiwa kte.

.
dijage dgn pnuh ksih syang..bgai menatang mnyak yg pnuh..di ikut kn sae ape karenah kte utk menjage hti dan perasaan kte..tp hri nie..?
kte mcm endah tak endah je ngan ibu kite..ada yg sggup mnyakiti mereka dgn perilaku kite..ttpi bg mereka yg sudah tiada ibu.?bgaimna prsaan mereka blia mlihat seorg ank dblai dan dimnje kan oleh ibu nye..?mesti rse cmburu dan sedih apabila mmikir kan nsib nye yg tiada ibu..ttpi..bgaimna pula mlihat seorng ank yg djge dgn pnuh ksih syg sggup menykiti ibu nye..?memaki ibunye,,sepak dan pukul..memukul ibunye ketika solat..dan menghalu ibunye dri umah.?mesti dlm hti si ank yg tida ibu tu msti mrh..


.tp si ibu tdak mhu owh laen laen mncmpuri urusan nye..kte nye ank nye itu kpnatan stelah pnt bkerja..ttp bg ank yg tiada ibu dlm hti kcil nye brsyukur ibu nye kmbli menemui PENCIPTANYA...kerana jikalau ibu nye msih ada msti sikap nye trhdap ibu nya sam sperti ank td...dgn ini ibu nye lbh aman di alam laen..dan kite yg msih hdup nie trus la kirimkan doa serta phala kpda ibu kite yg selalu mlihat kite..mngkin kita antra insan yg bertuah yg diberikan oleh-NYA kerana ank ytim adalh insan yg selalu mndpt perhtiang dariNYA...kpada yg msih ada ibu atau ayah..trus la melakukan kebaikn kpd mereka..gmbrak kn hti mereka walupn kdang2 mereka kterlaluan dgn kite..tanpa mereka siapalah kite..akhir sekali bg yg ada ibu bpa trus la berbkti kpd mereka selagi mereka blum mnemui si PENCIPTANYA..




.bg mereka yg kurang brnsib baek igt lah..bhwa DIA lbih myangi ibu kite lebh dri kite syg dan igt la ada insan yg laen yg tiada ibu dan bapa...serta tiada adk bradik yg laen..kte hrus bersyukur kerna kta msih ada ayh atau ibu yg msih hdup...





sudah ker kite ucap kn SELAMAT HARI IBU @ HAPPY MOTHER`S DAY.?


p/s: thx sbb sudi bg ksih syg kt bie..I LOVE U SO MUCH...thx syg

2 comments:

sitihelminakay said...

alalaa this touched me so much indeed.

and bie, i love you too.

i love you so much more than you do :)

...:GeT somThinG New...: said...

haha..
thx,..
ttbe je bie trigt kat mak..
so b tlis la..